clinic-beeckestijn-customer-centricity[1]

Uitnodiging Clinic 17 maart 2017

Graag nodigen wij u uit voor de clinic ‘Customer Centricity – van waarde voor de klant, naar waarde van de klant‘ door Edwin Korver op vrijdagmiddag 17 maart 2017 van 13.00u – 15.00u bij Beeckestijn Business School in Leusden.

Wil je erbij zijn, meld je dan hier aan.

In deze clinic gaan we in op de kansen en beperkingen van customer centricity, ofwel ‘klantwaarde-gerichtheid’.

Het sturen op klantwaarde is enorm in belang toegenomen. Klantwaarde is het beste te definiëren als de balans tussen waarde voor en waarde van de klant. Uiteindelijk dient een organisatie waarde te leveren aan de klant in de vorm van kwaliteit, service en de juiste propositie. Kennis van de klant, de customer insights, is daarbij onmisbaar. Welke klant wilt u graag hebben? Wat betekent deze klant voor u in termen van winstgevendheid, klanttevredenheid en recommandatie?

Onder voortdurende invloed van de globalisering, digitalisering, ongrijpbare concurrentie en de snel veranderende regelgeving wordt het bedrijven steeds moelijker gemaakt zich te differentiëren op pure productwaarde. De kosten van het werven of zelfs maar het behouden van marktaandeel nemen -mede als gevolg daarvan- dermate toe, dat bedrijven zich terecht zorgen maken over hun winstgevendheid.

Van klantwaarde naar bedrijfswaarde
Door de focus tijdelijk te verleggen van productwaarde naar klantwaarde kan de organisatie naar veiliger wate­ren worden geleid en de winstmarges weer worden vergroot – om van daaruit opnieuw te leren, te experimen­teren en te innoveren. Tijdelijk. Want we zullen zien dat bedrijven in het verleden vaker hebben teruggegrepen op het behouden en ontwikkelen van klantwaarde. Om daarna, als de omstandigheden dat toelieten, de balans weer iets te verschuiven van demand fulfillment naar demand generation. Daarom ook belangrijk de verandingen duurzaam te ontwikkelen, om uit de gevarenzone te blijven.

Tijdens de clinic laten we aan de hand van het CEL360™ model zien hoe de organisatie emotionele waarde kan ontwikkelen rond het merk (van IQ naar EQ), met als doel de juiste balans tussen waarde van en waarde voor de klant te optimaliseren en meetbaar te maken op basis de Customer Lifetime Value.

Voor wie?
De clinic is gericht op marketeers, sales-management, business development, CRM management en customer insights management.

Door wie?
Edwin Korver is bedenker van CEL360™ – een 360-graden klantbeeld; oprichter van Tenfore Associates BV, een marketing- en managementbureau gespecialiseerd in customer equity; editor van iCity Magazine; en 20 jaar internet ondernemer. Hij werkt momenteel aan zijn boek “Scoren op klantwaarde – Van klantreis naar bedrijfs­waarde” (Engelstalig: “Profit from Customer Equity – From customer journey to company valuation”) – 2017.

Aanmelden
Kom op vrijdagmiddag 17 maart 2017 naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13:00 uur tot 15:00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12:40 uur. Deelname is gratis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.